تبلیغات
وبلاگ مهندسی مکانیک - مطالب مهر 1393
 

نوشته شده توسط : سهیل پوررحیمی

پلیمر پلی آمید به وفور در اکثر صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. دارای خواص زیادی می باشد که بارزترین آن به شرح زیر می باشد.

۱- مقاوم در برابر فرسایش و کهنه شدن در تمام محیط ها و دوام در شرایط جوی گوناگون

۲- به دلیل داشتن ضریب اصطکاک پایین ، در قطعات ریل دار و کشویی مورد استفاده قرار می گیرد. ( به دلیل اینکه PA6G از خود روغن ساطع می کند دیگر نیازی به روغن کاری نیست. )

۳- ماشین کاری بسیار آسان ( تراشه ها در ضمن ماشین کاری به آسانی خرد شده و می شکنند. )

۴- دارای مقاومت کششی بسیار بالا در برابر پاره گی و همچنین دارای نیروی تراکم بالایی می باشد. ( PA66 و PA6 گزینه های مناسبی در این مورد هستند ).

۵- مقاوم در برابر سایش و ضربه پذیری و همچنین از قدرت اصطکاک بالایی برخوردار است و جایگزین بسیار مناسبی برای ساخت قطعات فولادی همانند چرخ دنده ، بوش و یا رینگ می باشد. بهترین نمونه در این مورد PA66 می باشد.

 

این پلیمر به دو صورت ورق و میلگرد قابل عرضه می گردد.




:: مرتبط با: پروژه,جزوه و تحقیق مهندسی ,
:: برچسب‌ها: پلیمر پلی آمید به وفور در اکثر صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. دارای خواص زیادی می باشد که بارزترین آن به شرح زیر می باشد. ۱- مقاوم در برابر فرسایش و کهنه شدن در تمام محیط ها و دوام در شرایط جوی گوناگون ۲- به دلیل داشتن ضریب اصطکاک پایین , در قطعات ریل دار و کشویی مورد استفاده قرار می گیرد. ( به دلیل اینکه PA6G از خود روغن ساطع می کند دیگر نیازی به روغن کاری نیست. ) ۳- ماشین کاری بسیار آسان ( تراشه ها در ضمن ماشین کاری به آسانی خرد شده و می شکنند. ) ۴- دارای مقاومت کششی بسیار بالا در برابر پاره گی و همچنین دارای نیروی تراکم بالایی می باشد. ( PA66 و PA6 گزینه های مناسبی در این مورد هستند ). ۵- مقاوم در برابر سایش و ضربه پذیری و همچنین از قدرت اصطکاک بالایی برخوردار است و جایگزین بسیار مناسبی برای ساخت قطعات فولادی همانند چرخ دنده , بوش و یا رینگ می باشد. بهترین نمونه در این مورد PA66 می باشد. این پلیمر به دو صورت ورق و میلگرد قابل عرضه می گردد. ,

تاریخ انتشار : 1393/07/7 | نظرات
نوشته شده توسط : سهیل پوررحیمی
خواص روغن های هیدرولیک

 

در سیستمهای هیدرولیک جهت انتقال نیرو و انجام کار از نیروی مایعات تحت فشار استفاده می شود و یک مایع یا به عبارتی روغن هیدرو لیک باید خواص زیر را داشته باشد.
۱ ـ چسبندگی (Viscosity)
به خاصیت یک مایع که در مقابل حرکت یا روان شدن از خود مقاومت نشان دهد چسبندگی می گویند یعنی تمایل نداشتن ومقاومت جهت حرکت و روان شدن , یک روغن ایده آل هیدرولیک باید حداقل چسبندگی را داشته باشد.

۲ـ قابلیت تراکم Compressibility
درسیستم های هیدرولیک جهت انتقال نیروو انجام کار از نیروی مایعات تحت فشار استفاده می شود و یک مایع یا به عبارتی روغن هیدرولیک باید بتواند تحت فشار مقاوم بوده و متراکم نشود .

۳ ـ انبساط حرارتی Theraml  Expansion
اکثر مایعات در مقابل افزایش درجه حرارت تغییر حجم می دهند یعنی با افزایش حرارت حجمشان زیاد میشود . یک روغن ایده آل هیدرولیک نباید در مقابل حرارت تغییر حجم دهد .
۴ـ  درجه روا ن کاری Pour  point
درجه روان بودن یا حرکت مایعات با افزایش یا کاهش درجه حرارت افزایش یا کاهش می یابد ولی یک روغن ایده آل هیدرولیک با افزایش یا کاهش درجه حرارت روغن خاصیت روان بو دن خود را حفظ کند یعنی سرعت جریان یافتن روغن تحت شرایط افزایش وکاهش دما داخل لوله ها باید ثابت بماند.

در سیستمهای هیدرولیک جهت انتقال نیرو و انجام کار از نیروی مایعات تحت فشار استفاده می شود و یک مایع یا به عبارتی روغن هیدرولیک باید خواص زیر را داشته باشد.

۱ ـ چسبندگی Viscosity

به خاصیت یک مایع که در مقابل حرکت یا روان شدن از خود مقاومت نشان دهد چسبندگی می گویند یعنی تمایل نداشتن ومقاومت جهت حرکت و روان شدن ، یک روغن ایده آل هیدرولیک باید حداقل چسبندگی را داشته باشد.

۲ـ قابلیت تراکم Compressibility

درسیستم های هیدرولیک جهت انتقال نیرو و انجام کار از نیروی مایعات تحت فشار استفاده می شود و یک مایع یا به عبارتی روغن هیدرولیک باید بتواند تحت فشار مقاوم بوده و متراکم نشود.

۳ ـ انبساط حرارتی Theraml Expansion

اکثرمایعات در مقابل افزایش در جه حرارت تغییر حجم می دهند یعنی با افزایش حرارت حجمشان زیاد میشود . یک روغن ایده آل هیدرولیک نباید در مقا بل حرارت تغییر حجم دهد .

۴ـ درجه روان کاری Pour point

درجه روان بودن یا حرکت مایعا ت با افزایش یا کاهش درجه حرارت افزایش یا کاهش می یا بد ولی یک روغن ایده آل هیدرولیک با افزایش یا کاهش درجه حرارت روغن خاصیت روان بو دن خود را حفظ کند یعنی سرعت جریان یافتن روغن تحت شرایط افزایش و کاهش دما داخل لوله ها باید ثابت بماند.




:: مرتبط با: پروژه,جزوه و تحقیق مهندسی ,
:: برچسب‌ها: خواص روغن های هیدرولیک , چسبندگی Viscosity به خاصیت یک مایع که در مقابل حرکت یا روان شدن از خود مقاومت نشان دهد چسبندگی می گویند یعنی تمایل نداشتن ومقاومت جهت حرکت و روان شدن , یک روغن ایده آل هیدرولیک باید حداقل چسبندگی را داشته باشد. ۲ـ قابلیت تراکم Compressibility درسیستم های هیدرولیک جهت انتقال نیرو و انجام کار از نیروی مایعات تحت فشار استفاده می شود و یک مایع یا به عبارتی روغن هیدرولیک باید بتواند تحت فشار مقاوم بوده و متراکم نشود. ۳ ـ انبساط حرارتی Theraml Expansion اکثرمایعات در مقابل افزایش در جه حرارت تغییر حجم می دهند یعنی با افزایش حرارت حجمشان زیاد میشود . یک روغن ایده آل هیدرولیک نباید در مقا بل حرارت تغییر حجم دهد . ۴ـ درجه روان کاری Pour point ,

تاریخ انتشار : 1393/07/7 | نظرات
نوشته شده توسط : سهیل پوررحیمی
با فومول ساده ای که برای محاسبه صافی سطح Ra ارائه شده است می توان با وارد کردن مقدار پیشروی ، شعاع نوک ابزار  این کمیت را بدست آورد.
  در نظر داشته باشیم که صافی سطح صرفا وابسته به این دو پارامتر نبوده و عوامل مختلفی نظیر میزان سرعت برشی و جنس ابزار تاثیر گذار می باشند.


برای محاسبه کلیک کنید


http://www.custompartnet.com/calculator/turning-surface-roughness



:: مرتبط با: پروژه,جزوه و تحقیق مهندسی ,
:: برچسب‌ها: محاسبه صافی سطح در تراشکاری به صورت آنلاین ,

تاریخ انتشار : 1393/07/6 | نظرات
نوشته شده توسط : سهیل پوررحیمی

تاریخ انتشار : 1393/07/6 | نظرات
نوشته شده توسط : سهیل پوررحیمی

پروژه توربین گازی مدلV94.2


دراین پروژه مطالب وسرفصل های زیر را میتوانید مطالعه فرمایید :

آشنایی با توربین گازی مدل V94.2
    تشریح توربین
 
   روتور توربو کمپرسور
   اساس ساختمان روتور
 
طراحی كمپرسور
پره های ثابت كمپرسور
پره های متحرك كمپرسور
      طراحی توربین
      پره های ثابت توربین
پره های متحرك توربین

مطالبی درمورد طراحی کمپرسور درواحدهای نیروگاهی گازی، اشنایی با پره های کمپرسور وپره های طبقات مختلف توربین گازی V94.2 ، پره راهنمای کمپرسور IGV وکاربرد ان درکنترل بار درنیروگاه گازی ، پره های ثابت ومتحرک درتوربین گاز وکمپرسور ونقشه های توربین گازی با اطلاعات مرتبطشون رو دراین فایل میتونید مطالعه فرمایید

پروژه توربین گازی V94.2 را ازلینک زیر دانلود فرمایید

دانلود

پسورد : www.noandishaan.com


مباحث مرتبط:

بررسی عوامل شکست اینزرت رینگ محفظه احتراق توربین گازی آنسالدو V94.2

آشنایی با توربین های گازی V94.2 شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا – توگا

بررسی سیستم کنترل دیجیتال الکتروهیدرولیک توربین

مشخصه های نحوه عملکردی توربین گازی مدل V94.2

بسته آموزشی توربین های گازی (Gas Turbine)

راه اندازی توربین گازی بوسیله موتور دیزل دیترویت

بررسی سیستم روغنكاری توربین نیروگاه حرارتی

بهره برداری ، تعمیرات و پایش وضعیت ( Monitoring ) توربین بخار

بررسی عملكرد توربین بخار نیروگاه و تجزیه و تحلیل آلارم‌های آن




:: مرتبط با: پروژه,جزوه و تحقیق مهندسی ,
:: برچسب‌ها: پروژه توربین گازی مدلV94.2 دراین پروژه مطالب وسرفصل های زیر را میتوانید مطالعه فرمایید : آشنایی با توربین گازی مدل V94.2 تشریح توربین روتور توربو کمپرسور اساس ساختمان روتور طراحی كمپرسور پره های ثابت كمپرسور پره های متحرك كمپرسور طراحی توربین پره های ثابت توربین پره های متحرك توربین مطالبی درمورد طراحی کمپرسور درواحدهای نیروگاهی گازی , اشنایی با پره های کمپرسور وپره های طبقات مختلف توربین گازی V94.2 , پره راهنمای کمپرسور IGV وکاربرد ان درکنترل بار درنیروگاه گازی , پره های ثابت ومتحرک درتوربین گاز وکمپرسور ونقشه های توربین گازی با اطلاعات مرتبطشون رو دراین فایل میتونید مطالعه فرمایید پروژه توربین گازی V94.2 را ازلینک زیر دانلود فرمایید دانلود پسورد : www.noandishaan.com مباحث مرتبط: بررسی عوامل شکست اینزرت رینگ محفظه احتراق توربین گازی آنسالدو V94.2 آشنایی با توربین های گازی V94.2 شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا – توگا بررسی سیستم کنترل دیجیتال الکتروهیدرولیک توربین مشخصه های نحوه عملکردی توربین گازی مدل V94.2 بسته آموزشی توربین های گازی (Gas Turbine) راه اندازی توربین گازی بوسیله موتور دیزل دیترویت بررسی سیستم روغنكاری توربین نیروگاه حرارتی بهره برداری , تعمیرات و پایش وضعیت ( Monitoring ) توربین بخار بررسی عملكرد توربین بخار نیروگاه و تجزیه و تحلیل آلارم‌های آن ,

تاریخ انتشار : 1393/07/6 | نظرات